تأکید هیأت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر افشای« رازهای دوبلین» در نمایشگاه کتاب تهران وکیل امیرحسین مقصودلو: «تتلو» برای اثبات توبه‌اش شعری در وصف امام علی (ع) می‌خواند + عکس صحبت‌های «پیمان جبلی» درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت + بیوگرافی سفیر ایران در عراق: رسانه ها برای گسترش روابط ایران و عراق به میدان بیایند بازدید هیئت رسانه‌ای ایران از از شبکه‌های خبری و رسانه‌های عراقی + تصاویر اولین تیزر فیلم موردانتظار «مگالوپولیس» (Megalopolis) فرانسیس فورد کاپولا انتشار تریلر جدید سریال Star Wars: The Acolyte + عکس و فیلم حکایت موش‌های هم‌افزا و گربه سوءاستفاده‌چی یادی از زنده‌یاد احمد گلچین معانی، شاعر، ادیب و پژوهشگر| گلچین گلزار ادب نشست گفت‌وگومحور با عنوان «مربیان و معلمان، پنجره‌هایی به سمت دانایی» پژمان جمشیدی و سام درخشانی با «تگزاس ۳» به سینما‌ها می‌آیند + زمان اکران گرد پیری بر چهره حامد بهداد + عکس پیکر زنده‌یاد «مسعود اسکویی» راهی خانه ابدی شد + عکس نبض سینما و تلویزیون در دست مشهدی‌ها
سرخط خبرها

یک پژوهشگر یهودی در جمع شاعران مسلمان: غرب برای پنهان کردن فسادش، جنگ افروزی می‌کند

  • کد خبر: ۱۹۳۰۸۰
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
یک پژوهشگر یهودی در جمع شاعران مسلمان: غرب برای پنهان کردن فسادش، جنگ افروزی می‌کند
پژوهشگر یهودی در جمع شاعران مسلمان علیه صهیونیسم سخنرانی کرد.

رضوانی | شهرآرانیوز؛ محفل شعر «طوفان واژه ها» که برای حمایت از مردم مظلوم غزه در مشهد برپا شد، با سخنرانی یک هم وطن یهودی علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از اسلام و فلسطینیان همراه بود. به گزارش شهرآرا، این گردهمایی یکشنبه شب گذشته در واحد خواهران دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) واقع در میدان فلسطین برگزار شد و در آن، شاعرانی از ایران و افغانستان و عراق و بحرین سروده هایشان را با محوریت فلسطین و مقاومت اسلامی خواندند.

محمدجواد منوچهری، کامل اسماعیل، مصطفی جلیلیان مصلحی، غلامرضا غلامپور، راضیه رجایی، سیدفضل ا... قدسی، احمد بابایی، سیدابوالفضل مبارز، مسعود یوسف پور، سیدحسین سیدی.
ظافر العلاوی، محمدرضا یعقوبی آل شاعرانی بودند که در این برنامه شعر خواندند. مجری این مراسم حامد عسکری شاعر بود و اجرای نقاشی سید محمدرضا میری روی بوم و با موضوع مقاومت فلسطین، دیگر اتفاق آن بود. همچنین، در محفل شعر «طوفان واژه ها» یک پژوهشگر کلیمی افزون بر خواندن سروده اش، سخنرانی کرد.

رفتار‌های سیاسی به نام اسلام

النا لاویان در معرفی خودش اظهار کرد: همان طور که شما مسلمان‌ها سیدِ حسینی و موسوی و... دارید، من از نسل حضرت موسی (ع) هستم و همچنین در زمینه صلح و محیط زیست و حقوق بشر اسلامی و تدریس در دانشگاه فعالیت می‌کنم. آن‌هایی که مخالف فعالیت‌های اسلامی من هستند، می‌گویند لاویان مسلمان است و خودش را کلیمی جا زده است، ولی چنین چیزی نیست.

او ادامه داد: من از حقوق شما مسلمین در نهایت قدرت در نیویورک و سازمان ملل دفاع می‌کنم و در پشت صحنه برجام دارویی خیلی تلاش کردم. معتقدم اگر داعش و طالبان و سلطان محمود غزنوی -که در سده‌های پیش شیعیان را در پوست بره می‌کرد و از بلندی به پایین پرت می‌کرد- خطا کرده اند یا در سربرنیتسا و هر جای دنیا هر خطایی شده، رفتار‌هایی سیاسی بوده است.

نگذاریم صهیون درونمان فعال شود!

این پژوهشگر یهودی خاطرنشان کرد: ما باید یاد بگیریم صهیون درون، یزید درون، شمر درون و هند جگرخوار درونمان را فعال نکنیم، بلکه بایزید‌ها و موسی هایمان را فعال کنیم، علی و ابوالفضل و زهرا و زینب و رقیه و ام البنین و لیلاهایمان را فعال کنیم. وقتی از فعال کردن می‌گویم، منظورم مکارم اخلاقی است. من معتقدم غیبت، دروغ، تهمت، خجالت دادن دیگران، سرشکستگی درست کردن برای دیگران، اخلاق‌های یزیدی و شمری و فرعونی است.

او با یادآوری تأکید مکرر زبور داوود (ع) بر صلح، گفت: پدرومادر من اهل کاشان هستند. از کودکی یادم هست هرگاه حمله‌ای به ناحق علیه مسلمین صورت می‌گرفت، پدرم با بیانیه‌های بین المللی از آن‌ها دفاع می‌کرد. در سخنرانی‌ای هم که هفته پیش در هلال احمر داشتم، گفتم جناب خاخام مناخم مندل اشنیرسون لوباویچ هرگز پایش را در قدس اشغالی یا آنچه آن‌ها اسرائیل می‌گویند، نگذاشت و معتقد بود سرزمینی که با زور اشغال شده است، برای من اهمیتی ندارد.

ایران، سرزمین دوستی اهالی مذاهب

لاویان ابراز کرد: خوش حالم که با وجود حرف‌هایی که در همه سرزمین‌ها زده می‌شود، محل زندگی من سرزمین ایران است که در آن مسلمان و کلیمی و مسیحی و زرتشتی و مندایی و شیعه و سنی و شافعی و حنبلی، همه با هم در صلح زندگی می‌کنند.

این اسلام پژوه با شکرگزاری از وفاق موجود در سرزمین ایران با وجود تفاوت سلیقه ها، صهیونیسم را منحصر به یهودیان ندانست و گفت: صهیونیسم نمی‌تواند فقط یهودی و کلیمی و جهود باشد و ما صهیونیست مسلمان و مسیحی هم داریم. مثلا شاه یک صهیونیست مسلمان بود.

تفرقه می‌اندازند تا اسلحه بفروشند

او ضمن بیان اینکه مسلمانان اهل وفاق و آرامش و نرمش هستند، تجارت اسلحه و منحرف کردن توجهات از فساد موجود در غرب را دلیل تفرقه افکنی آمریکا و ابرقدرت‌ها میان یهودیان و مسلمانان دانست.

لاویان در بخشی از سخنانش درباره غزه و ریشه این واژه در زبان عِبری صحبت و از توانمندی و بزرگی این سرزمین یاد کرد. او تصریح کرد: من ثابت کرده ام که در زبور داوود (ع) و تورات مقدس و نبیئیم و کتوبیم، جهان محضرا... و مظهرا... خوانده شده است. کلمه شالوم که در واژه «اورشلیم» [قدس]آمده از اسماءا... است و مثل غلام علی و غلام حسن که مسلمان‌ها می‌گویند، در زبان عبری در اسم هایی، چون یوسف شالوم و اسحاق شالوم دیده می‌شود. اورشلیم سرزمین صلح بوده است؛ چگونه است که در این سرزمین ملت‌ها به جای اینکه با هم وفاق داشته باشند، به هم می‌تازند؟
سخنران محفل شعر «طوفان واژه ها» تأکید کرد: من همیشه گفته ام که اسلام دین ترور و خشونت نیست؛ دین محبت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->